Nowe Szanse 2009



 

 

 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kędzierzynie – Koźlu rozpoczął w dniu 01.01.2009 r. realizację projektu Program aktywizacji społeczno – zawodowej bezrobotnych „Nowe Szanse” – na rok 2009.

      W ramach projektu objęto wsparciem 40 osób bezrobotnych, mieszkańców Gminy Kędzierzyn – Koźle, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Od marca 2009 r. realizowane są następujące formy wsparcia:

  • konsultacje psychologiczne dla każdego uczestnika projektu,
  • doradztwo zawodowe – ocena predyspozycji zawodowych i opracowanie ścieżki szkoleń w ramach projektu,
  • uczestnictwo w Programie „Prace społecznie użyteczne”,
  • uczestnictwo w cyklu spotkań warsztatowych w ramach działania Klubu Integracji Społecznej,
  • wzmożona praca socjalna ze środowiskami objętymi kontraktami socjalnymi w ramach projektu,
  • wsparcie finansowe dla uczestników projektu.


W ramach projektu Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudnia trzech nowych pracowników socjalnych, których zadaniem jest współpraca z Beneficjentami Ostatecznymi Projektu w zakresie przebiegu realizacji kontraktów socjalnych.



 

Kadra projektu:

Za projekt odpowiada Dyrektor OPS (nadzoruje przebieg realizacji wszystkich działań zaplanowanych w Projekcie, uczestniczy w promocji).

Koordynator Projektu na zlecenie Dyrektora koordynuje projekt. Prowadzi sprawy zw. z: monitoringiem i ewaluacją poszczególnych zadań oraz oceną postępu całego projektu, rekrutacją uczestników, dokumentacją osobową Beneficjentów Ostatecznych, organizowaniem i kontrolą pracy Zespołu Projektowego, reagowaniem na nieprawidłowości zw. z realizacją zadań, dokumentowaniem przebiegu poszczególnych działań (zdjęcia, filmy, itp),kontaktami z IP II, bieżącym nadzorem nad prawidłowością realizacji kontraktów socjalnych, współpracą z pracownikami socjalnymi realizującymi kontrakty, kontrolą prawidłowości wydatkowania środków, pomocą w realizacji kontraktów socjalnych.

Koordynator nadzoruje pracą Zespołu Projektowego:

  • Asystent Koordynatora - zadania z zakresu przygotowania i przeprowadzania postępowań zw. z Ustawą o zamówieniach publicznych (zakup sprzętu i usług), prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z usługami zlecanymi w projekcie oraz realizacją umów, koordynacją szkoleń i kursów (z pełną dokumentacją zrealizowanych szkoleń).
  • Specjalista d/s Finansów – prowadzenie finansów Projektu, czynności księgowe i rachunkowe zw. z realizacją budżetu projektu, sporządzanie wniosków o płatność w części finansowej, archiwizacja dokumentów księgowych, współpraca z Głównym Księgowym OPS.

W realizację projektu zaangażowani są:

  • pracownik ds. kadrowych – sporządzanie umów o pracę i dokumentacji pracowniczej, prowadzenie kadr, przygotowanie zaświadczeń, dyplomów dla potrzeb projektu
  • pracownik ds. płac – odpowiada za naliczanie wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w ramach Projektu, premii i dodatków,
  • doradca zawodowy - realizuje indywidualne konsultacje z osobami objętymi kontraktami, przygotuje zajęcia dla potrzeb KIS-u, wypracuje indywidualne plany działania z każdym uczestnikiem kontraktu.
  • psycholog - konsultacje z uczestnikami kontraktów, zajęcia na potrzeby KIS-u, badanie ankietowe uczestników.
  • informatyk/grafik - obsługa strony internetowej dla celów Projektu oraz opracowanie materiałów promocyjnych.